حرنیوز

در این وبگاه خبرهای مربوط به شهرحر منعکس می گردد

حرنیوز

در این وبگاه خبرهای مربوط به شهرحر منعکس می گردد

حرنیوز
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

شهردار حر به جای پاسخگویی به دنبال شکایت از منتقدین است

بهمن حمیدی خواه | جمعه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۲۵ ب.ظ

طی انتشار مستمر انتقادات و مطالبات مردم از شهرداری شهرحر در رسانه نوپای حرنیوز،شهردار این شهر به جای پاسخگویی به این انتقادات با شکایت از حرنیوز ،اعمال فشار می کند
⬅️از بدو تولد این رسانه در شهرحر تا به امروز شهردار چندین شکایت با موضوعات مختلف از جمله،نشر اکاذیب و تشویش اذهان عموم از حرنیوز می کند و وقت بسیاری از کارمندان شهرداری را صرف پیگیری شکایت علیه منتقدان کرده و مشکلات وکمبودهای شهر را در اولویت دوم قرار داده است.
جدیدا نیز اگر شهروندی خبری از حرنیوز را در جایی دیگر منتشرکند،مورد شکایت شهردار قرار گرفته و طی تماسی از دفتردار شهردار مورد تهدید قرار می گیرد.

⬅️شهردار شهرحر و وکیل حقوقی آن بهتر بود به جای شکایت از حرنیوز و فشار شدید برای برخورد با آن،چنانچه در مقابل مستندات حرنیوز و برای نفی آن سند،شاهد و قرینه‌ای داشتند،می‌توانستند با ارسال یک جوابیه که در قانون مطبوعات نیز پیش‌بینی شده است، در صدد پاسخگویی برمی‌آمدند که چنین نکرده اند.
سکوت شورای شهرحر نیز قابل تامل است،زیرا با همین سکوت این شکایات را تایید و انتقادات اهالی حر را نامشروع خواندند و شورایی که باید ناظر بر شهردار باشد در شهرحر حکم نظاره گر را پیدا کرده است.

⬅️هر نقدی را پاسخی باید، نه شکایت؛ که شکایت مُشعِر عجز از پاسخ گویی است،علاوه بر این شکایت بجای پاسخ؛ موجب خفقان و بسته شدن باب نصیحت و نقد می شود، در صدر اسلام، اهم مصادیق واجبی چون امر به معروف و نهی از منکر، به نقد و نصیحت حاکمان و مسوولان اختصاص داشت و اینک آنچنان تنزل یافته که منتقد مورد تهدید وشکایت واقع می شود؛شریعت اسلام به ما آموخت که هیچ گاه نباید حقگویی و حق خواهی را فدای مصالح شخصی، حزبی، گروهی و … نمود.
«حسبنا الله و نعم الوکیل»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">