حرنیوز

در این وبگاه خبرهای مربوط به شهرحر منعکس می گردد

حرنیوز

در این وبگاه خبرهای مربوط به شهرحر منعکس می گردد

حرنیوز
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

مردم حر در انتظار نصب نماد کرامت هستند

بهمن حمیدی خواه | دوشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۳۱ ق.ظ

بیش از دو سال از مطالبه مردم حر در خصوص نصب نماد کرامت می گذرد و همچنان شهرداری در این خصوص تصمیم نگرفته است/ مردم این شهر با امضای توماری از شهرداری خواستند تا به مناسبت عید فطر گذشته این نماد را در بخشی از شهر نصب بکنند.

متاسفانه برخی اظهارنظرهای تنگ نظرانه مانع نصب آن شده است اما فعالان اجتماعی شهر همچنان بر نصب این نماد معنوی فرهنگی اصرار دارند.

نماد پذیرایی مردم با دله قهوه دو سال پیش رسما در سازمان میراث فرهنگی کشور به عنوان میراث معنوی کشور به ثبت ملی رسیده است.

همچنین فراموش نکنیم که قبایل عرب خوزستان یک "دله قهوه " (ظرف مخصوص دم کردن قهوه مخصوص عشایر عرب) را به طور نمادین به وزیر اطلاعات وقت حجت الاسلام "حیدر مصلحی "در دیدارش از مقبره شهدای گمبوعه اهدا کردند.

شکل ظرف دله قهوه را به صورت یک نماد فرهنگی در دو نقطه از اهواز، آبادان، شادگان، سوسنگرد، حمیدیه، خرمشهر و ملاثانی، شیبان و دیگر شهرها به صورت نمادین در ابعاد بزرگتر در میدان شهر نصب شده وجود دارد.

با توجه به اینکه در آستانه بهار و سال جدید هستیم، فعالان فرهنگی اجتماعی شهر ، انتظار دارند این نماد که جایگاه میهمان نوازی و کرامت را در میان مردم شهر نشان می‌دهد تا پیش از پایان سال نصب شود.

گفتنی است، مراسم قهوه نوشی در چهارمین همایش سراسری شورای سیاست گذاری در لیست آثار ثبت ملی ایران قرار گرفت | اگزار

نظرات  (۱)

  • خانه سلامتی
  • دمت گرم وبلاگت عالیه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">