حرنیوز

در این وبگاه خبرهای مربوط به شهرحر منعکس می گردد

حرنیوز

در این وبگاه خبرهای مربوط به شهرحر منعکس می گردد

حرنیوز
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

آیا شهردار شهر حر استعفا می دهد؟

بهمن حمیدی خواه | پنجشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۵، ۰۱:۵۷ ق.ظ

ریام خنیفر
اعتصاب کارگران شهرداری شهر حر (بیت چریم) از توابع شهرستان شوش در مقابل فرمانداری این شهرستان بی سابقه بوده است. این کارگران به دلیل حقوق معوقه خود در روز قبل از عید سعید فطر تجمع کردند. روز به روز شاهد افزایش نقدهای مردم و فعالان حر نسبت به شهرداری این شهر هستیم. فعالان و معتمدین این شهر معتقدند که شهردار کنونی تنها در ماه های اول حضورش چند پروژه را آغاز کرد و بعد از آن هیچ گونه عملکردی از آن ندیدیم.
 
اصولا اغلب شهرداری ها با وضعیت کمبود بودجه همراه هستند. اما در چنین شرایطی، هستند برخی شهرداران که با ابتکار عمل، روابط و نفوذی که در بدنه ی نهادهای مختلف دارند توانستند مدیریت موفقی در برخی شهرهای کوچک داشته باشند. چنین رویه ای در شهرداری حر دیده نمی شود و اختلاف و چند دستگی ها حتی تا بدنه شهرداری نیز رسیده است.
 
البته نارضایتی از شهرداری از روز نخست روی کار آمدن شهردار پابرجا بود. دقیقا از وقتی که دو عضو شورای شهر این شهر با آمدن شهردار فعلی مخالف بودند و تا کنون هیچ مصوبه ای را امضاء نکرده اند. در واقع دامنه اختلافات حتی به شورای شهر نیز سرایت کرد و باعث شد دو عضو شورای شهر تقریبا در انزوا بمانند در صورتی که شورا و شهرداری می توانست از توان این دو عضو نیز بهره ببرد. در مقابل بهره بردن از اموال شهرداری برای مصارف و بهره های شخصی نیز از دیگر نقدها به مدیریت جدید شهرداری است که برخی اعضای شورا از آن اموال روزانه استفاده می کنند.
 
به نظر می رسد که هر چه ارتباط و نزدیکی شورای شهر و شهردار از حد متعارف خود بگذرد، آسیب هایی به بدنه شورا و سیستم مدیریت شهرداری وارد می شود به طوری که هم اکنون دو عضو شورای شهر وقتی حضورشان در جلسات را بی فایده می بینند تقریبا میدان را برای نزدیکان شهردار آزاد کردند. هم اکنون سخنانی در خصوص استیضاح شهردار به میان آمده است. اما برخی از ناظران بر این باورند که بهتر آن است، شهردار خودش استعفا دهد و مدیریت را به دست کسانی برساند که بتوانند با خلاقیت و پشتکار حداقل بخشی از بار مشکلات شهر را بر دوش بکشد / اگزار


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">