نصب غیر قانونی و غیر استاندارد راه بندها در شهرحر موجب ضمان شورا و شهردار است
🔸ایجاد مانع فیزیکی برای کاهش سرعت خودروها در خیابان ها باید آخرین راه چاره باشد،حال با توجه به قانون،اگرسرعت گیر یا سرعت کاه منجربه تصادف و یا خسارت شود بایستی در گزارش کارشناس راهنمایی و رانندگی به عنوان عامل تصادف قید شود. شورای ترافیک درشهرها برای نصب سرعت گیر با راهنمایی و رانندگی و شهرداری هماهنگی لازم را انجام می دهد و سپس سرعت گیر و سرعتکاه را نصب مى کند
🔸حال در شهرحر بطور حتم سرعتکاه های نصب شده کاملا استاندارد نبوده و در صورت عدم اصلاح، منشا خسارت هایی به شهروندان خواهند بود؛نهادهای نظارتی همانند شورای ترافیک شهرستان شوش دانیال و راهنمایی و رانندگی شوش نیز بی تقصیر نبوده و می بایست نقش نظارتی خود را ایفا نمایند
🔸جهت احداث این سرعتکاه ها نیز هیچ گونه مصوبه ای از سوی شورای شهر به شهرداری ارائه نشده است لذا شهروندانی که به نحوه احداث سرعت گیرها انتقاد دارند می توانند از طریق شورای ترافیک و پلیس راهور شوش اقدام نمایند؛ واحد فنی شهرداری و ریاست شورای شهرحر نیز ملزم به پاسخگویی هستند