حرنیوز

در این وبگاه خبرهای مربوط به شهرحر منعکس می گردد

حرنیوز

در این وبگاه خبرهای مربوط به شهرحر منعکس می گردد

حرنیوز
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

عدم سکونت شهردار شهرحر در داخل محدوده قانونی شهر و روزه ی سکوت شورای حر

بهمن حمیدی خواه | جمعه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۷:۳۰ ب.ظ

خبرگزاری حر: بر اساس ماده 3 آئین نامه اجرائی شرایط احراز سمت شهردار، شهردار از تاریخ اشتغال به کار تا زمانی که در آن پست انجام وظیفه می‌نماید باید در داخل محدوده قانونی شهر سکونت داشته باشند.

متاسفانه شهردار حر در محدوده قانونی شهر ساکن نمیباشند که طبق ماده فوق غیرقانونی است

حال با توجه به صراحت قانون و از طرفی عدم سکونت مهندس پورباقر شهردار حر در محدوده این شهر، این سئوال در ذهن هر شهروندی نقش می بندد که چگونه کسی که باید مجری بسیاری از قوانین باشد خود به قانون تمکین نمی نماید؟!

چطور وقتی شهردار قانون را رعایت نمی کند از مردم توقع دارد که هزاران قوانین دیگر شهری را رعایت نمایند؟!

آیا شورای شهر حر در طول پروسه مطالعه و انتخاب مهندس پورباقر به عنوان شهردار این شهر،به صورت کتبی اهتمام وی به این امر مهم یعنی سکونت او در شهر حر  را خواسته است؟!

متاسفانه سه سال گذشته ولی هیچ اقدام قانونی مفیدی علیه این تخلف صورت نگرفته وجای تامل دارد که سکوت شورای حر دقیقا بخاطر چیست!

 به استناد ماده 4 آیین نامه شرایط احراز تصدی سمت شهردار، شورای اسلامی به محض اینکه از فقدان هر یک از شرایط مندرج در بندها و تبصره های ذیل ماده 1، 2، 3 آیین نامه حقوق و مزایای شهرداران مطلع گردد، باید در اولین جلسه عادی یا فوق العاده خود که با حضور شهردار تشکیل خواهد شد به موضوع رسیدگی و در خصوص ملغی نمودن حکم انتصاب وی اقدام قانونی به عمل آورد.

 ناگفته نماند که از یکی از اعضای شورای شهرحر این مطلب را سوال کردیم درجواب گفتند:شهردار حر پورباقر خانه ای مجلل و مجهز به همه امکانات با تضمین امنیت می خواهد که از توان شورا وشهرداری خارج است!

این جواب را درحالی به خبرگزاری حر دادند که هزینه‌های گزاف ایاب و ذهاب شهردار از اجاره یک خانه لوکس و مجلل در حر بیشتر است.


نظرات  (۱)

  • شادی الکثیر
  • واقعا متاسفم برای خودم که به شورایی مثل ابورحیم-ابوخالد-عبدعلی-علی طاهر و جملیه خانم رای دادم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">